SAMSUNG

Här är Bruno med sin kompis Randall. Bruno är efter 1139 Bruna ,e Linné, och vår egen ungtjur 9539 Ulex ,e Ullimulli, som för tillfället ligger på + 18. Hans profil ser enligt gentestet ganska jämn ut, förhoppningsvis något som håller i sig om två år när döttrarna börjar kalva in 🙂 Vi har dock hittills bara fått tjurar tyvärr, men vi har ett par dräktigheter till och nån dos finns kvar i kärlet så det är bara att hålla tummarna att det kommer några döttrar till sist.  Vi skickade in ett blodprov på Bruno i veckan så får vi se om de kanske vill ha honom med. Hans mamma är en av favoriterna så det vore extra roligt om han går vidare.

SAMSUNG

I gårkväll hade vi fest i maskinhallen, med kakbuffé med många tårtor. Min kusin hjälpte till med tårtdekorationerna, som blev fantastiskt fina. Två av tårtorna var ko-fläckiga med en sittande ko på och två var gräddtårtor med lite grön grädde i en fläck ovanpå med två små kor och en massa blommor. Kvällen blev sen, med prat långt in på småtimmarna och sedan städning. Klas sov en och en halv timme innan det var dags att gå till ladugården och jag kröp i säng kvart över tre, men det var det värt, festen var lyckad och det var skönt att ha disk och annat klart dagen därpå. I morgon blir det extra sovmorgon för min del, det ska bli jätteskönt!

SAMSUNG

Dagen har varit lugn. Förutom släktbesök har jag bara legat på gräsmattan och läst större delen av dagen. Helt underbart. Och inte blir det sämre när man får njuta av korna i kvällssol, på väg till betet med kyrkomuren som bakgrund. Ett härligt slut på en härlig helg.