Veckan började med gräs skörd och så kommer även nästa att göra. Vi har Ickholmen kvar, börjar i morgon em och avslutar på tisdag i god tid för att få en vettig kväll. Varit väldigt lite av den varan den här veckan😅. Vi brukar vara bland de första att börja i Dalarna men oxå de sista, otroligt vad olika det kan vara mellan två platser som ligger 5 km från varandra.                                                                   I helgen har vi haft ldg och Stefan och Jens fixat klart vårt vårbruk sånär som på 3 ha renbestånd som Bengt får roa sig med i veckan. Nu i kväll åkte vi och tittade till våra ungdjur, en vacker solnedgång vid 22.30 över Siljan.I ldg är det synd om kossorna i värmen, de går ut tidigt på morgonen och när solen börjar värma går de in. Den gamla delen har plötsligt blivit populär igen för där har vi fläktar, har inte hunnit få upp dem än i nya delen. Så man ser att de gör nytta för kons välbefinnande. Har fått 9 kalvar de sista dagarna och en liten gynnare hade Bengt lagt äinnanför dörren på kalvstallet i väntan på att nån skulle fixa resten. När nån (läs jag) kom in så skrämde jag halvt ihjäl kalven som skrek och rusade iväg och ställde sig i ett hörn. Tog ett tag innan vi blev kompisar fick muta med en flaska speciellt god råmjölk😀.