Har länge tänkt på hur vi visar upp våra SRB kor, vi går mot större besättningar och fler lösdrifter. Ska vi inte då på våra studiebesök visa upp SRB korna i just den miljön. Det ena utesluter naturligtvis inte det andra vill jag på en gång tillägga och alla studiebesök är intressanta,  men tror vi har allt att vinna på att visa upp de röda korna i nya system och visa att de fungerar väldigt bra även där. Känns ibland att vi gärna vill ha en nostalgitripp istället för att visa upp SRB kon i morgondagens system. Skulle horisonten skymmas av en och annan svart ko är strunt samma, de har ju valt att även ha röda kor. De lantbrukare som har bägge raser har många gånger bra idéer om vad som bör förbättras och vad som faktiskt är bra. Tänkte på det då jag besökte Finngården och pratade med Henk, ni kan läsa om besöket i sista numret av SRB bladet.

Gårdagens student flöt på bra en stressad far va med, i allafall kroppsligen 😀. Bild 1 är Mickis på studenten, bild 2 när Bengt kom på att det inte kommer att regna förrän i morgon bitti och bild tre är från 5 i morse, allt inne på Österfors och han är lite trött😀.

Nu är silon täkt och alla på väg hem👍. Vi har kört ungefär 260 ha och har 45 kvar här på Botans. Få bli morgondagens problem, om den nu mot förmodan skulle vara fin,  känns som vi börjar se slutet på denna blöta och jobbiga första skörd. 🙂🍀🍀🍀