Nästa gång det är min tur att skriva har det blivit 2018. Passar därför på att önska er alla en God Jul och ett Gott Nytt År. Snön kom för drygt två veckor sedan och i morse var det -16 grader. Så här fint va det på väg hem från Ickholmen igår em.Annars har det väl gått sådär den här helgen😐. En ko fick en dödfödd kalv i fredags och hoppar inte jämnfota av energi precis. Gått 14 dgr över tiden och kalven hade nog varit död ett tag. Sen fick vi en coli ko😬, riktigt dålig oxå. Nu var det flera månader sen sist men alltid lika tråkigt. Men man ska se det positiva oxå🙂, det är att de mjölkar och med tanke på den stora andelen första kalvare vi har så mjölkar de riktigt bra. En stor anledning till det är att vi nu utfodrar med årets bästa ensilage så det gäller att spara på det. Tre silosar öppna och så försöka hamna så rätt att det inte går åt för mkt men att de håller i och mjölkar, en balansgång som jag med glädje överlåter på Bengt. Själv seminerar jag nästan allt jag ser😀, börjar nu använda mkt kött för att inte spä på den här puckeln som blir då det kalvat mkt. Så nästa år kommer det att komma många halvblod🙂. Har genomtestat i rätt många år nu och har snöat in rätt mkt på att jämföra genom med verklighet, visst finns det gånger det inte stämmer men i det allra flesta fall stämmer det otroligt bra. Blir på nått sätt ännu roligare då att välja tjur, speciellt till de bästa💕

⛄️⛄️⛄️⛄️⛄️💫💫🌟