SRB föreningens vårmöte är den 25 mars på Lövsta Konferens anläggning.

Vårmöte SRB föreningen

Vill ni ha transport från tåget meddela Mats Eriksson 0705-367478

Vägbeskrivning

Hitta hit och adressuppgifter Lövsta

Från Uppsala:För att komma till forskningscentret följ väg nr 282 mot Almunge ca 4 km från Gnista-rondellen vid Tycho Hedéns väg. Tag sedan höger där det är skyltat ’Forskningscentrum för lantbrukets djur 3’ och fortsätt framåt tills vägen tar slut.(efter ca 1 km är det skyltat till vänster mot Lövsta slakteri, passera skylten och fortsätt framåt)

Från E4: Från avfarten från E4:an är det ca 2 km på väg 282 mot Almunge. Tag sedan höger där det är skyltat ’Forskningscentrum för lantbrukets djur 3’ och fortsätt framåt tills vägen tar slut.(efter ca 1 km är det skyltat till vänster mot Lövsta slakteri, passera skylten och fortsätt framåt)

Det stora röda nötstallet ligger till höger inom området och det gula grisstallet till vänster. För att komma till fågelstallarna tar du vänster innan du passerar den stora biogastanken på vänster sida (före grisstallet). Konferensavdelningen finns på nötstallets övre plan, ingång på mitten av bygg-naden.

Buss: Tyvärr finns det idag ingen busslinje som går hela vägen ut till Lövsta forskningscentrum. Från Centralstationen i Uppsala tar man buss nr 809 och stiger av vid hållplats Vedyxa. Därifrån är det tre kilometer till fots innan man når Lövsta. Ta vägen med skyltning ’Forskningscentrum för lantbrukets djur 3’.

Se även UL:s reseplanerare.

Vägbeskrivning till Lövsta (pdf)

Adress: Postadress:

Lövsta huvudkontor/