Genomfört klövverkning igen i veckan, har verkligen duktig personal i ladugården som fixar det 🙂 Blev strax över 100 kor körda den här gången också (tyvärr en hel del halta). Har en praktikant från Lilleruds gymnasiet i 3 veckor som anlände i måndags. Placerar ut henne med lika olika i ladugården, brukar försöka att praktikanter får se det mest som sker, tex prova på alla olika arbetspass mm.

Fått in en hel del djur från betet, är lite sinkor och dräktiga kvigor kvar ute nu, några stödutfodras och några går sista omgången på de betet som de befinner sig på.

Lördagsnöje för alla- Edvin och farfar släpper ur några kvigor som är hämtade på ett betet

Och även minsta barnet, Alfred, var med och hjälpte till att flytta kvigorna (”mue”) med traktorn (”uun”)

Nästa vecka kommer vi att ha en kontroll ang Vila från Länsstyrelsen, på båda gårdarna. Vi har även då kvartalsavstämning som de kommer att vara med på. Är alltid lite nervöst inför kontroller och lite att fixa känns det som, även om man alltid försöker att göra rätt.