Inbjudan till koresa med rasklubbarna i länet.

19-20/11 är det dags för vår årliga resa. I år reser vi österut till trakterna kring Vimmerby och Västervik.

Vi börjar vår resa med ett besök hos Lars och Mats Andersson på Nästgården som har övervägande Holstein.

Därefter beger vi oss till Kenneth Hjortbrant, Björkhult och hans Jerseybesättning.

Resan drar vidare mot vårt boende, Fängelsehotellet i Västervik. På kvällen blir det ölprovning och god mat.

Efter frukost på fredagen åker vi till Ingemar Olovsson, Krejstad och tittar på SRB-kor.

Fredagen avslutas hos hos Henrik Petersson, Toverums bruksgård och deras Holsteinbesättning.
Kostnad för hotell och ölprovning är 1000:-/dubbelrum och 200:-/person för ölprovning. Tillkommer gör kostnad för mat och transport. Holsteinklubben bjuder på lunch en av dagarna.
Vi ska vara på Nästgården kl. 10.30-11.00. Hur vi åker beror på hur många vi blir och var ni bor, men tanken är ett gäng från Jönköpingskanten och ett gäng som åker från Värnamo via Vetlanda.

Anmäl er senast 14 nov till Karin Svensson 070-2193475 eller ksvensson89@gmail.com

Välkomna!