I helgen har vi kört kvigfodret till plansilos, som vi hyr hos grannen. I fredags slog jag ut 20 ha och på lördag morgon kl.6 skulle vi börja hacka. Så på fredagkväll meddelar maken, som varit i Almedalen i 3 dar, att han missat flyget upp till Luleå, efter försening från Visby! Jaha, vad göra? (Fick kommentaren ifall jag var för hård med honom: Först måste han bryta benet för att få lite sommarledigt och sen missa flyget för att få en ledig kväll i Sthlm!) Vi hade ju som bara lördag att köra in på, för på söndag skulle det regna. Men då har vi ju vår hjälpsamma granne Jonas, som ställde upp naturligtvis! Så allt löste sig ändå. Maken kom hem kl.13 och tog över. Regnet idag var typ 3 droppar, så vi fortsatte och nu kör han sista lasset. Skönt! Och nu vill vi verkligen ha regn! 26 garder varmt har det varit idag, ladugården är nästan outhärdlig. Den största fördelen med robot är ju att man kan ha flexibla tider: idag gjorde jag kvällspasset kl.19, då var det riktigt skönt när inte solen gassar in genom växthustaket. Men jag klagar forfarande inte på värmen!! Idag åt vi dom första jordgubbarna, finns det nå godare, direkt från landet?? 🙂