Här är det lite vinter igen, lite snö och några minusgrader, alldeles lagom vinter tycker vi. Edvin är på ladugårdsträning då och då, här i ladugårdsvagnen (som för övrigt jag och mina systrar är uppvuxna i, så den är ca 30 år gammal) 🙂 Han hälsar på huliganerna i våran gr 7, kvigor 4-6 månader i små liggbås. Vår Highland cattle korsning har nu vuxit sig till den gruppen (det är hon som biter frenetiskt i vagnen).Edvin gr 7

Annars så är det rätt lugnt på ladugårdsfronten. Det är bara 2:a skörden som är en besvikelse, körde på 5 veckor efter 1:a skörden och rätt utvecklingsstadie på gräset tyckte vi, men fick dåliga värden ändå. Har tyvärr visat sig nu, då det har varit för lite energi i foderstaten, vilket resulterat i några acetonemier (vilket vi nästan aldrig har) och nykalvade kor med kalkbrist, innan vi hann justera. Så det har varit diverse sondning av dessa kor med olika preparat men alla verkar vara igång igen nu.