Ett vårtecken är så klart att gödseltunnan kommer fram ur sitt vintergömställe, vilket den gjorde i början av den här veckan för att förflytta gödsel mellan olika brunnar (det börjar att bli fullt!) Veckan innan var det storservice på den, alla slangar på slangspridaren byttes, kranen renoverades, bromsarna kollades m.m.

DSC_0387

För ett par veckors sedan var det Dalarnas  SRB-klubbs årsmöte tillsammans med diplomutdelning från Växa. Vi fick ta emot pris för 2422 Gullan (en Holstein efter Funkis) som blev den ko som hade högst livstidsavkastning (111 750 kg ECM)  i våran krets under kontrollåret 2013/2014. SRB-klubben har även två olika utmärkelser för högsta livstidsproduktion samt en för kor äldre än 4:kalvare som har god hälsa och exteriör. Växa delade även ut checkar för 2 lokalproducerade tjurar, Flame och Viro.

DSC_0388

DSC_0364