Den här veckan genomfördes årets första klövverkning- 375 damer blev genomkörda måndag-torsdag. Jag är väldigt lite praktiskt inblandad nu mer (känns fortfarande konstigt!) så jag kunde ta mig iväg på ”Mjölkföretagardagen” som var i Örebro och stå i SRB-föreningens monter tillsammans med Kristina från styrelsen. Min mamma var med bla för att hjälpa till med Alfred som så klart också måste hänga med 🙂 Det var en bra dag, men alla var trötta efter en lång dag med mycket intryck.

Det fortsätter med mycket reparationer på maskinsidan- en av Fendt traktorerna blev isär skruvad (de byggde tydligen traktorn runt hydraulröret som de skulle byta enligt maken) och lite annat fix. Planering med kalvstall och MKB (miljökonsekvensbeskrivningen) fortsätter, men det är svårt att få till kontorstid med alla inblandade samtidigt. Sedan har det varit löneberedning, schemaupplägg och lite annat kontorsjobb att göra.

En ”lite” isärskruvad traktor 🙂

Lite andra ”vanliga” jobb också så klart- bla står första omgången av kalvhyddor på torkning (enligt konstens alla regler), och ska snart användas igen.

Dalarnas SRB-klubb (som jag sitter i styrelsen) har haft ett telefonmöte med planering för kommande årsmöte och aktiviteter under året.