Morgonen började med bärgning av en traktor ur ett jättedike. Halkade ner där i går med hjälp av schaktbladet. Var tvungen att ta hit en bandtraktor…Men det gick bra. Sen kom Vikings transportör Bertil och hämtade vår blivande avelstjur

Aikomus- O Brolin är han efter. En jätte trevlig och glad kalv. Han skulle få åka ända ner till Skellefteå-trakten innan han fick en kompis. Hoppas att han inte var ledsen att vara ensam så länge….

Sen var det skitskottning hos kvigorna. Väntar fortfarande på att det ska tina mera för att få igång utgödslingen. Nu börjar det kleta så att dom drar med gödseln upp i liggsängarna. Tror att det går i morgon, när vi är full arbetsstyrka. Och så hade vi SRB-telefonmöte om bla det nya förslaget på stamboksregler. Frågor som ska diskuteras på Vårmötet i Skara den 23 mars. Och ute i koklubbarna.

Sen fick man avsluta arbetsdagen föga entusiastiskt att ploga snö…Börjar bli trångt på gården, och mer snö lovas i natt. Nåja, så länge det inte är -30 är vi glada…