…så fortsätter det! På måndag morgon gick en av hydraulslangarna på roboten sönder. Men det gick ju att mjölka ändå, manuellt. Medans maken rännde in till ”stan” för att fixa ny, mjölkade jag  och kunde jobba i 6-8 min intervaller. Det är faktiskt lite kul att manuellmjölka, back to basics liksom… Problemet från söndagen syns inte röken av. Väntar som att det ska komma tillbaka då man inte fick ett riktigt svar på vad det var för fel. Men nu vill vi inte ha mera krångel, då maken som är mekexperten är borta resten av veckan. Igår var det en sån där kall dag igen! Den 3:e denna vinter. För ett år sen var det den 3:e kalla månaden istället. -17 hela dan och – 23 på kvällen.

När det blir kallare än -20 brukar våra tyska traktorer som börjar på Fe och slutar på ndt krångla. Speciellt den som står ute. Vi har ju ett övergivet foderrum i gamla ladugården som man kan använda som garage. Porten är bara lite smal. Så här mycket har man tillgodo på varsin sida när man kör in! Man skickar ingen pryo och hämta traktorn kan jag lova! Idag är det -15. Nice.