Årsmöte har hållits i Norrbottens koklubb. Platsen var Björkforsgården. Inga förändringar i styrelsen förutom att Rune Henriksson, Lappträsk valdes in som ny suppleant. Anki Sandin omvaldes som ordförande.

Diplom för årets bästa avkastning tilldelades Jan Enström, Nybrukets Lantbruk i Marieberg, för kon 444 Rosa (2354 Nyvla- B Jurist). Hon hade mjölkat 15097 kg ECM under förra lakatationen.

145 Lisa (1157 Vettergård-Valla), 11:e kalvare hos Bert Persson och Karin Liljebäck i Svartbyn, Överkalix är still going strong och fick för andra året belöningen högsta livsavkastning. 105542 kg ECM har Lisa producerat. Hon fick även SARA-priset på Norrkon 2008. Med på bilden till höger ordförande Anki Sandin.

Sara Byström på Växa Nord informerade lite om årets foder och lite om beläggningen i robotstall.

Vi besökte Tandfors Lantbruk som byggt nytt i höstas. Johan Liljebäck hälsar på en av dom få (tyvärr!) SRB-korna i besättningen, som består av ett 60-tal kor. Gården drivs av Ingrid och Bengt Bäckström med döttrar.