Glädjande kan vi konstatera ett mycket stort intresse för årets stämmodagar. Vi hälsar er varmt välkomna.

Boende: Strand Hotell Borgholm AB. Tel: 0485- 888 88. www.strandborgholm.se Villagatan 4. 387 88 Borgholm.

Efter Ölandsbron kör raka spåret på väg 136 mot Borgholm.

I Borgholm,vid trafikljusen sväng vänster .Skyltat centrum och sjukhus-

Vid Tullgatan sväng vänster. Skyltat Strand Hotell.Vid Badhusgatan, sväng höger. Skyltat Strand Hotell.

Måndag den 6 aug

incheckning på hotellet från kl 15. Program start kl 16 med tipspromenad. Riksmästerskap i exteriörbedömning av SRB-kor start kl 17 därefter gillkväll och underhållning på Borgholms slottsruin.

Tisdag den 7 aug

SRB föreningens årsstämma på Strand Hotell, Borgholm start kl 8,30-ca 16.

Alla handlingar kommer att finnas i stämmolokalen.

Program stämma

• Välkommen till stämman – Mats Eriksson ordförande SRB

•  Välkommen till Kalmar Öland -Landshövdingen Stefan Carlsson.

Kort presentatioon från Årets Guldsponsor :

KLS, Kalmar Lantmän, Landshypotek, LRF Konsult AB, Växa Sverige och VikingGenetics

• Stämmoförhandlingar beräknas öppnas strax före kl 10

Prisutdelning till årets pristagare efter lunch

Preliminära hålltider: Kaffe ca kl 10 , Lunch ca kl 12,30, Kaffe ca kl 16. Stämmoförhandlingarna beräknas avslutas ca kl 16.

Utflyktsprogram för medföljande 9- ca 15,30

Festmiddag med dans kl 19,30.

Onsdag den 8 aug

avresa från hotellet kl 9 för studiebesök på två intressanta SRB besättningar, Arbelunda på Öland lunch kl 11,30 därefter besök på Strömsrum norr om Kalmar. Det tar ca 1,5 tim att köra dit.

Välkomna

Kalmar SRB Klubb SRB föreningen