Blev rätt mycket förra veckan……. Som jag berättade hade vi ett studiebesök hos oss. Hjälpte till en del på den konferensen med annat oxå, så det var inte bara studiebesöket. Blev till slut kanske lite för mycket och när de sedan ringde från länstyrelsen i onsdags och ville komma på ett kontroll besök på Ickholmen dagen efter så var det som att dra ner rullgardinen. Är alla djur på rätt plats??? Vi flyttar ju ungdjur hela tiden mellan gårdarna, speciellt en sommar som den här. Allt verkade stämma utom att 2250 fanns i verkligheten och 2256 på papperet men inte i verkligheten. Efter lite funderingar och härstamnings kontroll där 2256 hade -6 i Genom förstod jag att fel djur var utgångsrapporterat.  Rättade till det och kände mig rätt nöjd till slut.

Så kom kontrollanten som inte alls ville räkna djur som vi trodde utan kontrollerade att de djur som åldersmässigt skulle vara på bete var på bete, att de var vid gott hull och så hörde hon sig för lite om fodersituationen inför vintern i största allmänhet. Konstigt nog blir man nästan arg, här hade vi åkt och räknat djur både i och runt Ickholmen och så ville hon inte ens titta på det. Men den sömnbrist som rådde innan blev inte mindre, Så om ni undrar varför jag inte skrivit så mycket den här veckan så har ni svaret.

Nu är vi Jönköping på årets SRB stämma, ätit gott och pratat med folk. Tur att stämman finns så man får komma hemifrån.