Då fick några sinkor komma ut. Det var Häxan-Surtant, 245 Helen (Peterslund), som ska ha sin 7:e kalv. Hon har aldrig varit ute som sinko. Men nu har hon flyttat fram kalvningen så hon hinner med en månads utesemester på Playa del Soukolojoki. Hon mjölkade ju över 50 kg förra året när det var 30 garder varmt. Inte mycket energi fanns kvar för brunst. Men hon höll ut bra med sin laktation i alla fall. Hon hittade en jordhög som hon körde huvudet i på en gång. Pudra näsan kallas det. (Hann inte få fram kameran…) Sen var det Vimsiga-Sabina (Långbo) som vi fick jaga i skogen för ett år sen, men nu var det lugnt. Och 325 Docka (Vest Andy) vädrar vårluften. Annars är det sommartemperatur +18. Vattennivån är fortfarande hög men påväg ner. Var 3,90 m som högsta nivå över det normala! Konstgödselkörningen i full gång och likaså fotbollssäsongen…Sonen har träning 3 ggr/vecka och en eller två matcher. Så just nu skulle man faktiskt kunna jobba precis dygnet runt om man orkade….Men vi får ta en sak i taget, så man överlever. 🙂