Äntligen har vi fått värmen tillbaka! +23 idag, men på TV-vädret pratar dom om att det ostadiga och svala vädret fortsätter… Och som i förbifarten kanske dom kommer ihåg att nämna att det är en del sol i norra Norrland. Eller ”Däruppe”, som dom säger. Vi börjar få kris på vattenfronten snart. Det är mycket torrt. Den första delen som såddes i maj ser fin ut, men andra delen som vi sådde i början på juni, då det var ”Operation desertstorm, ser inte lika bra ut. Det lilla regn vi fick i midsomras var inte mycket att hurra över, det var ju då dessutom +8 grader. Återväxten efter 1:a skörden ser inte särskilt frodig ut. Nu lovar ju SMHI-prognosen ganska mycket regn i 3 dar framöver, men klart.se, som för det mesta stämmer bäst, lovar inga större mängder.DSC_0753Så nu när vi äntligen fått sått klart så ska vi: ställa ut alla stövlar, lämna dynorna kvar på utemöblerna, hänga ut tvätt och döda alla spindlar vi ser. Allt för att utmana ödet att ge oss regn!!
Kornas bete är ganska gult, dom är mest inne nu. Myggen är grymma just nu!
Så nu är det bäst att gå och försöka sig på någon slags regndans, hur man nu gör??
Let it rain!