Kallelse till SRB-ungdomens årsmöte den 1 mars 2013

Den 1 mars klockan 12 samlas vi i Skirögården, Vetlanda. Vi börjar med en lätt lunch. Sedan berättar Anette Sunnanstad om arbetet i en ideell förening och föreningsåret.  Innan årsmötesförhandlingarna gör vi ett studiebesök hos Maria och Lars Brihall, Byestad. Där får vi bland annat se Alice Copper, förra årets vinnare av Östgötamulen.

Tillbaka på Skirögården håller vi årsmöte och lyssnar till Christer Samuelsson, Juby gård, uppfödare till ett mycket stort antal SRB-tjurar i semin, som berättar om avelsarbetet i sin besättning.

Kvällen avslutas med middag.

För dem som önskar finns möjlighet att sova över i Skirögården under fältmässiga förhållanden.

Dagen efter har vi Elmia-upptakt hos familjen Brihall. Vi går igenom vad man behöver tänka på när man förbereder djur för utställning och vi får chansen att testa några av dessa kunskaper på utställningsvana kor, vi får även en chans att lära känna varandra bättre och öka sammanhållningen inför höstens Elmia-vecka.

100 kr för mat och fika på fredagen. Övernattning, frukost och fika lördag 100kr. Anmälan senast 23/2 till Anja: lommaryd@gmail.com , 070-6912186 eller på facebook på ungdomsgruppens sida, ” SRB-föreningens ungdomsgrupp”

Välkomna!

/styrelsen