Så kom den då, räddaren i paniken😀. Är det nått som tar tid och ingen riktigt vill göra så är det att ströa i liggbåsen. Så när Janpers köpte en strömaskin var vi snabbt där och tittade och visst skulle den spara tid även hos oss. Av de 250 liggbåsen kan vi ströa med den i 180, fort går det och en riktigt tråkig syssla är ett minne blott.En av våra kor fick en skada, hur vet vi inte men vi har en ko som har ett horn (misslyckad avhorning) och hon var brunstig, så hon är skäligen misstänkt kan man säga. Skadan var mellan juverhalvorna och nästan 10 cm lång, det blödde väldigt mycket. Vi ringde veterinären och efter mycket om och men fick vi stopp på blodflödet. Kon är det nu full fart på igen, vilket varken vi eller veterinären trodde ett tag Vi har en tjej som jobbar hos oss som kör Speedski. Mao kör rakt ner för en brant backe så fort som möjligt. De första två deltävlingarna i deras världscupp som kördes i Finland vann hon🏆. Tror maxhastigheten var drygt 160 km i h, lite galen är Britta. Nästa helg är det Idre som gäller och därefter Vars i Frankrike. Kul med lite annat snack vid frukosten än bara kor👍