I går visade sig solen, minus 10 grader och vindstilla. En helt otrolig dag, vi passade på och åka ner till Österfors🙂. I somras då vi körde in första skörden så gav sig väggen på silon😬. Nu funderar vi om inte det bästa är att byta ut den väggen helt och hållet och samtidigt bredda silon med 2 m. Vi har lagat den en gång förut så nu känns inte det som en bra lösning. Mikaela och Emelie visade hur de fått utfodringen att fungera i kalvstallet även på helger då dom inte är där. I Österfors har de kommit i gång på allvar med Lean, de har möten och så pratar de om vad de vill göra bättre. Går ut tillsammans och tittar på vad de vill göra om och så åker de och köper det som behövs. De här tavlorna köptes på Clas Olson.Den här katten har många namn, tror han och hans syster lyssnar mest på katt jävlarna. Mest med ett leende, men de kom till Österfors som kattungar i somras och har verkligen levt rövare.  Det mesta (läs pennor) som kunde flyttas försvann, och då man stod och mjölkade så vips satt nån av dom på axeln. Var de upptäckte rätt snart va oxå att råmjölksvärmaren var en rätt skön plats att sova på😀.Till sist ngr lyckliga kalvar i solsken🌞. I morgon åker vi ner till Jönköping för att vara med på Växadagarna på tisdag. Hoppas det blir bra dagar och vi ses väl i SRB montern 👍