Morgonen var i rak kontrast till gårdagens morgon: strålande sol och 10 grader. Var lite sen upp pga jobbet igår med kulverten. Och tror ni inte att stoppet hade släppt!! Det kom lättnadens tårar, måste jag erkänna. Gu´va´skönt det var! Troligen var det fruset. Glädjen byttes snabbt till förtvivlan när jag kom in till korna: roboten hade inte mjölkat på 11 timmar!!! Nåt litet skitfel igår kväll och den hade inte ringt upp. Ni kan tro att det var upprörda damer där inne. Det var bara att börja mata på. Vi kan låsa in 15 kor framför roboten, så det var bara att börja gallra ut: mest mjölk eller mest timmar? Öppnade också så vi hade fritt till foderbordet hela förmiddagen, ingen hade ju fått äta heller… Fy vad jag led med korna. I snitt har dom mjölkat 20 kg/mjölkning idag. (Normalt 12-14 kg) Rekordet var 35 kg. Felet visade sig sitta i telefonjacket! Vad är oddsen för det?? En helg när vi ändå hade nog med tjafs. Efter 12 timmar hade hela gänget kommit igenom, tur att vi bara har 56 mjölkande. Ett glädjeämne idag var att vår enda Arbelundakviga fick en stilig tjurkalv efter genvik+ tjuren Buckarby och förresten, det var ”t-shirtväder” (citat från sonen). Skönt att denna helg är slut! Go natt!