Den tredje och sista kalvningen efter Accio var nästan lika jobbig som den andra. En kviga efter Lime var mamma denna gång. Var tvungen att ringa in draghjälp igen. Men den här gången for inte mamma och barn, en kviga, illa, utan båda var pigga och intakta. Nu återstår att vänta och se hur det går för hans övriga kalvar ute i landet, om det är bara här Accio har gett stora kalvar… Det roliga med den här kalven är att hon ser nästan precis likadan ut som den senaste tjurkalven vi skickade till Viking, i teckningen. Han var efter Epost, men båda kalvarna har Lime till morfar.
Och så kom det då till slut en kvigkalv efter Saxebyn, men den var död! 🙁 Kvigan hade kalvat själv men inte bemödat sig att stiga upp ens, bakbenen på kalven var fortfarande inne i henne.
Vädret har lite svårt att bestämma sig, det pendlar mellan -10 och +2, snöar ibland och regnar ibland. Stormen nådde inte oss nämnvärt, lite extra blåsigt bara. Mot slutet av veckan lovas ner mot nästan 30… Hoppas det hinner ändra sig.