Idag kan jag bocka av höstskurningen av roboten. Yes! Det var fint att få det gjort innan det blir för kallt. Idag varit kring 0 hela dan. Korna är lite förvånade, några skeptiska, som vanligt. Men som brukligt så jobbar dom direkt med att återställa den till normalutseendet, dvs skitig! Fick fukt i ett eluttag så säkringarna poppade, det sa faktiskt popp! Det är i uttaget för värmefläkten som måste vara på nu snart…hoppas det hinner torka. Sköljtätt!!?? Jo, jo.. Försökte med fönen , men det hjälpte inte. Säkringarna for efter ett tag.
Häromveckan gick jag med i Facebook! På tiden tycker kanske många, men jag har som inte haft tid och intresse. Har gått med i ”Vi med robot”-gruppen och ”SRB-klubben”. I vi med robot dryftas det ju lite av varje, inte så jätte mycket robot..Men det kanske är så det fungerar. SRB-klubben är väl ok, både ris och ros, som det brukar vara. Där kan man också få veta att det finns exteriörbedömare i vårt land som kallar SRB för ”röda äckel”!!! Kul att ta in en sån i sin ladugård… Nej tack! I sonens skola jobbar man mycket med språket. Hur man tilltalar varann, och att man tänker på vad man säger så man inte sårar nån och inte använder svordomar. Kanske vederbörande också skulle behöva sig en lektion!
Jag tycker mest om SRB-kor. Men jag gillar alla kor, oavsett färg. Huvudsaken är att vi har kor och ingen ko, eller nån annan för den delen, förtjänar att bli kallad äckel..
Så det där med Facebook, so far I´m not impressed….