Häromkring finns rätt mycket vilda djur alltså inte bara kor🙂. På våren då gräset börjar bli grönt på åkrarna men inte i skogen kommer de ut för att beta. Inga problem att se rådjur, hjort, och älg bara man går utanför ladugårdsdörren. Ngr km härifrån finns lappuggla, en rätt häftig fågel. Första gången vi så såg en lappuggla va för ngr år sedan när jag och Bengt skulle upp till Mora, bråttom förstoss och mitt i vägen satt nått ulligt, en lappuggle unge men det visste inte vi då. Jag hoppade ur bilen för att få den att flytta sig, men nej det ville den inte… Hämtade en stängselstolpe som fanns bak i bilen och flyttade sakta det lilla livet (typ 2 dm hög) då hördes nått ovanför huvudet och där kom mamma lappuggla, lovar vi kom in i bilen rätt fort😀. I år har den stora attraktionen här varit en björnhona med tre ungar även hon går och betar ovanför ldg. Bakom sinkohagen går en ensam björn, varken kor eller älgar verkar bry sig. Björnar är vanligtvis gräsätare större delen av sommaren.

Fått lite hjälp med fotot av en vänlig själ med ett bättre objektiv än min telefon har😀. Visst är de häftiga……Här är kanske en baksida av att ha björnarna här, i helgen va det massor med bilar här ♦och åkte långt in på natten. Så fort det blir mat i skogen är alla djur puts väck till i höst då ser vi dom igen😀.