Korna verkar sakta men säkert återhämta sig från virussvängen, har även bytt ensilage, så nu hoppas vi att det kan bli lite mjölk igen! Årets första skörd ser på papperet väldigt lovande ut, så vi håller tummarna.

Äldsta sonen har sedan i vintras haft en riktig favoritkalv som han har pysslat med, ryktat och varit ute och promenerat med. Nu är hon 8 månader och har så klart gått ut på bete. Men i veckan kom hon tillsammans med 3 andra kompisar (bla dotterns favorit en Lina, en jerseykviga som inte är riktigt så tam som hon vill) hem till en betesfålla precis bredvid vårat hus. Så nu kan de umgås igen, han och 2789 Julia (Barwish x Ruter), som han har väntat 🙂

Mycket djurflytt under veckan, både på Janpers och på nya gården. Samt lite återhämtning (läs reparationer och reda ut kaos) efter 2 veckors ensilagekörning.

Imorgon verkar det som att min familj och jag kommer iväg på några dagars ledighet, så det  är massor av planering för att få allt att fungera, ska ju så klart nämligen tex börja tvätta en av ladugårdarna medans vi är borta.