I går kväll kom den 7:e tjurkalven i rad. 4:e kalvaren 328 Helen (2164 Sydinge- 3442 Stöpafors) fick sin 4:e tjurkalv, denna efter Genvik + tjuren Aldor. En jätte fin kalv, från en jätte bra ko. En av våra bästa  faktiskt. Helen har hittills på 3 kalvar mjölkat över 45 ton. Hon är bedömd för ett år sen till J85 B85 T87 H85, 143 cm hög. Hon var med på Norrkon som 1:a kalvare och kom sist. Domaren (Mia B) tyckte att hon var för grov, och det är hon sannerligen. När hon kalvade första gången hade vi en rådgivare här som trodde att hon fick sin 3:e kalv…Hon har varit vuxen länge, vår Helen, som man gärna skulle haft en kviga efter..

Och nu på morgonen hade, förmodligen, årets sista kalv kommit. En liten Ulla efter ungtjuren Trendi. Mamma är den tidigare omskrivna ”Förvånade Ulla” efter O Brolin.

Och Ulla ser lika förvånad ut som vanligt!  I kväll är det nyårsfest i stan som gäller. Lediga i morgon 🙂 Så Gott slut på Er alla kära läsare! Vi hörs nästa år!!