Kallelse till årsmöte i Jönköpings SRB-klubb den 16/3 klockan 19:00

Vi träffas på gårdsrestaurangen Hanna’s i Björköby, mitt emellan Eksjö och Vetlanda. Vi börjar med av avnjuta en nötköttsgryta med kött från gårdens egna djur, närodlad potatis, hembakat bröd och sallad. Klubben bjuder på maten. Därefter hålls årsmötesförhandlingarna, ca 20:15, följt av prisutdelning för Lasse i Leabo-priset, högst bedömda tredjekalvare samt kon med högst produktion per levnadsdag.

Anmälan för matens skull senast onsdagen 11 mars till Sofie Lycksell på 076-16 96 535

Styrelsen hälsar varmt välkomna till en kväll med trevligt umgänge, god mat och kodiskussioner. Hela inbjudan här.

Kommande datum att ha koll på:

4 april Avelskon i Väst, kom ihåg att anmäla era djur senast den 13 mars
19 maj Exteriörbedömningsträff, Lommaryds prästgård
3-5 augusti SRB-stämma i Haparanda
29 augusti Sommarmötet, Adelövs gård, Tranås

Ressugen ungdom, 12 – 26 år sökes. SRB-föreningen sponsrar deltagande i Young Breeders Weekend i Storbritannien 16 – 19 april. För mer information se här.