Vid årsmötet för Skaraborgs SRB klubb inledde Katarina Eriksson med att hälsa ett 30 tal medlemmar välkomna. Hon berättade att klubben fyller 60 år i år. Skaraborgsklubben var den första klubb som bildades. Till fikat fick alla tårta och mer planeras längre fram i år.

DSCF1913

Tomas Carlsson från Ljusfall berättar om SRB föreningens historia från 1928 och framåt. Thomas är den som kan mest om föreningens historia. Han har varit på 41 SRB stämmor i rad.

Stadgeenliga ärenden. Katarina Eriksson, Götene omvaldes till ordförande. Omval i styrelsen av Henrik Larsson, Mariestad och Markus Lindström, Timmersdala och nyval på Linnea Johsson, Vara. Carina Lagerstedt avtackades efter tio år i styrelsen.

DSCF1905

Robert Albertsson fick pris för 1080 Donna Pardner/Heligo som haft högst 7-årsmedeltal 2013. 12578 kg ECM i medel och besättningen är ekologisk.

Lina Ragnarsson informerade om aktuellt från SRB föreningen.