För vilken gång i ordningen vi har byggmöte vet jag inte, börjar bli ett återkommande inslag i vardagen. Det som är bra är att vi hittills inte haft några stora avvikelser vad gäller byggtiden. Vi går igenom vad som hänt sen sist och vad som kommer att hända veckorna framöver.

När det blir tomt på djur i gamla ldg nån gång i höst så kan vi ju inte ha tvätten där, kommer att frysa så fort det blir kallt så nu håller vi på att bygga ett litet hus till den. I dag har vi grävt för vatten dit och samtidigt lyckats gräva av vattenledningen in till huset två gånger. Inte den nyaste ledningen heller, så att hitta grejer att laga med gick inte i en handvändning. Vi har oxå dragit en ny elkabel ner till den nya ladugården. När vi byggde förra gången förberedde vi för att det skulle gå att bara skjuta igenom en ny kabel om det skulle behövas. Kanske inte gick så bra som vi hoppats och en kille som jobbat här under sina skollov i flera år kom och hämtade mig för att jag skulle få se nått kul. Det här va vad jag fick se och kommentaren va klockren.

Kristina visst ser de ut som surikater, jo men visst finns det likheter. Annars bygger vi kalvboxar, tänkte att det va bra om kalvarna som föds nu och ska ner till Österfors inte ska behöva bo sina första 14 dgr här i gamla ldg utan ute i nya boxar. Så kanske, kanske vi inte behöver dra ner allt för många kryptosporidier till det nya kalvstallet.