Måndag tisdag har jag varit i Umeå på Lean-kurs, som ordnades av Norrmejerier. Vi var ca 50 pers, hälften bönder och hälften mejerianställda. Det är verkligen en jätte intressant och bra kurs. Mycket tänkvärda grejer. Och en helt suverän föreläsare i Niclas Modig från handelshögskolan. Rekommenderas till alla! Ta chansen att gå om du får den.
I morse skulle jag flyga ner till Arlanda för vidare färd till Skara med SJ, för vårt styrelsemöte och Avelsträffen. Planet skulle gå 07.15, och 7.30 fick vi beskedet att vi, eventuellt, kunde få en slottid vid 11-tiden…Då tog jag tillbaka min väska och och åkte norrut istället. Troligen kommer förseningarna även påverka morgondagen, så jag ville inte ta risken att bli sittande på nån terminal ända till fredag. Så ni får klara er utan mig i morgon på Avelsmötet. Hoppas det blir en bra dag!
Just nu är nog Tornedalen snöfattigast i Sverige.. Västerbotten hade jätte mycket snö. Här sticker gräset igenom det lilla frosttäcket vi har. Däremot har vi nog haft kallast i landet. Ner under 20, men nu är det bara -15.
Nu ska jag upp och kolla om min det kommer en Haslev-Sippa. Ser i kameran att hon är på G.