Plötsligt blev det älgjakt, och då försvann både elektrikern och rörmokaren. För oss som inte jagar förstår man inte riktigt hur viktigt just älgjakten är. Men många ser nog just denna vecka som årets höjdpunkt och älg stammen behöver hållas på en vettig nivå. När Josefin va 8-9 år slaktade de älgarna i granngården där farfar och farmor bor. Efter skolan sprang hon dit och såg en skjuten älgkalv, hon frågade vem som hade skjutit den och en stolt jägare svarade ja. Josefin tittade länge på jägaren och sa ”då har du skjutit framtiden”, blev väldigt tyst. Vår framtid är våra kalvar, så att lägga lite extra tid där är inte bortkastad tid utan en investering som kommer att löna sig.

Idag har vi gjort klart två st storboxar dit kor/kvigor ska komma veckan före beräknad kalvning. Tog direkt dit 12 kvigor, i grevens tid så att säga. De verkade väldigt nöjda och vi känner oss lite lugnare, nu är de på rätt plats. Här är en som fann sig tillrätta rätt fort och visst ser det rätt ok ut.