Vi är klar med gödningen så när som på en åker med höstvete där det fortfarande är för blött. Sått 17 ha och en del klart att så, vi har oxå rest siloväggen och breddat silon med 3 m. Nästa vecka ska vi gjuta plattan och då hoppas vi att allt löper på så vi kan lämna det här bakom oss.  Nu borde vi slippa rundbalarna som måste till för att få fodret att räcka👍. I går fick vi 10-15 mm regn och det var riktigt skönt att få en dag att komma ikapp på (sömn) har inte varit många timmar av den varan för Bengt i veckan. Men så strejkade pumpen som pumpar gödseln från lilla till stora behållaren😬 i Österfors och fullt förstoss så nu är vi här och försöker fixa den. Alltid är det nått……..

I Dalarna har vi massor med vatten, finns nog mycket av den vara på många ställen i landet. Ungefär 1 km från Österfors finns ett kraftverk i Österdalälven, vi passade på att gå ner och titta och de släpper allt vatten som området nedströms tål och lite till. Lovar mer regn i natt så det blir nog inget vårbruk i morgon däremot ett kosläpp här i Österfors. Byn vill att vi talar om när det händer, en tradition som vi ärvde från förra ägaren. Att det sen brukar komma runt 300 personer det är en annan sak men sånt sprider sig tydligen😀.