I veckan var Kicki här vår blivande LEAN rådgivare tillika vår foder rådgivare. Hon känner oss rätt väl och jag tror det kommer att bli bra. De flesta här har varit här länge och vi känner varann utan och innan och har oxå lärt oss att leva med varandras tillkortakommande. Nu rör nån om i grytan och det är spännande men samtidigt skrämmande. Man hoppas att vi efter 18 månader kommer att känns oss bättre rustade och se ljust på framtiden. Så här efter första gången känns det lite mer som man börjat en natt vandring.

Den här gången fick vi bland annat rita en gris, först efter muntlig beskrivning vilket jag tycker är rätt lätt, därefter blev det skriftlig, jag har dyslexi och gillar inte skrift. Min gris va nog den fulaste. Till sist fick vi se en bild och rita av den och det va ju lätt. Men det blev väldigt tydligt att man förstår olika sorters information och att bilder är väldigt bra. Vi ska nog börja med att fixa till i karusellen, den behöver en ansiktslyftning och även tydliga instruktioner, där vi  kan bli överens om hur det ska se ut när man har avslutat ett mjölkpass, naturligtvis med bilder. Man kanske inte ska börja med det svåraste men varför inte. Här får ungdjuren det fint i Ickholmen, varje dag håller vi tummarna att det inte blir kallare än -10 för då får vi skrapa med traktor och genast tar Ickholmen mycket länge tid.