Nu är det vinter på riktig i Dalarna känns det som. Snön kommer och går, lite lagom halt och slaskigt hela tiden.  Även att barnen är sjuka lite titt som tätt, sonen hade över 40 graders feber i helgen och nu har lillasyster även feber (vet dock inte om det är storebrors förkylning eller 5-månaders vaccinationen?) Blir delvis VAB, men har ju som tur är en svärmor som ställer upp i alla väder, så att allt kan fungera skapligt.

En av årets bästa investeringar är fångstgrindar till gruppen för seminkvigor. Allt är enklare, att seminera, dräktighetsundersöka och att klippa dem som vi gör på vintern. Nu ska vi beställa så att det blir till alla ätplaster, men även renovera liggbåsen (som är i så dåligt skick att de inte bör visas på bild). Men det är leveranstid på allting, så det blir projekt efter julhelgerna. En del av personalen ska även ta ut semester runt jul så då är vi lite kort om folk.

Den här sötnosen fanns i kalvningsboxen när jag kom ut imorse-synd att det är en tjurkalv.