Tvättningen av ladugården fortskrider, samt lagning och förberedning för gjutning av kanter till foderbordet. Det är ju tur att man inte ska göra allt samtidigt 🙂

Tvätt och foderbord

Vi har även lite större tidspress än vanligt då vi ska åka på semester på fredag. På söndag börjar årets SRB-stämman i Vadstena, men vi tänkte ta två dagar ledigt innan detta år 🙂 Så nu sitter jag och försöker göra en detaljplanering hur alla ska jobba och vad som ska göras när vi är borta, framförallt våra praktikanter tycker jag ibland är svårt att planera för, är riktig hjärngympa 🙁

Kossan som låg ner i förrgår gör det fortfarande 🙁 är lyft med hjälp av lastmaskinen och reser sig då och SPRINGER iväg för att ramla omkull 20 meter längre bort. Ska väl bli lyft på eftermiddagen igen. Förstår inte riktigt vad felet är på henne.

Fick fixa två halt kor på morgonen, en klövböld och en trolig klövspaltsinflammation, vår gamla verkstol håller som tur är ihop fortfarande 🙂

Fot 1446