Igår var det dags för Genvägen igen. Är alltid kul, men det kräver lite av hjärncellerna att gå igenom de aktuella djuren och ha fullt fokus så att det blir rätt 🙂 De första kvigorna 2015 Lotta (Fog x Leroy) och 2019 Tärna (Fog x Timon) som är efter vår egenproducerade tjur Fog var det dags att göra plan på, så det var roligt!

Annars så håller jag mycket på med schemaläggning inför sommaren och planering för att jag ska vara lite mer frånvarande när nästa barn kommer. Det är jättesvårt att få till ett schema så att ny personal och sommarvikarier hinner lära sig allting samtidigt som tex klövverkning och ordinarie personal har semester. Och alla passar tyvärr inte att lära ut heller, en till aspekt att ta hänsyn till när någon ny ska gå med och lära sig.

Edvin är så klart ute och kikar mycket, väldigt kul och spännande med foderutkörning (han måste ha sele med koppel- springer hejdlöst överallt! Är jättefarligt på en gård med maskiner som kör överallt) 🙁