DSCF0975

Viktoria ville ha lite ombyte i bloggandet så jag ska försöka att ”axla den manteln” några gånger i veckan . Vi måste ju hålla igång SRB-bloggen efterson den verkar vara populär.
För de som inte vet vem jag är …
Jag heter Maria Brihall och bor med min familj, Lars (min man) och enda hemma varande barnet Malin 18, hon har två bröder också Oskar 26 och Emil 25 som inte bor hemma. Vår gård ligger i Skirö socken i Vetlanda komun i Småland. Vi hänger lite på östra kanten av sydsvenska höglandet. Vår besättning består av nästan 90 % SRB och några holsten. Den röda delen av korna kommer till största delen från min svärfar Roland, och kofamiljerna Sally och Bengta. om någon minns tjurarna 334 o 307 Gölberga så härtammade de från vår besättning.
vi finns ibland med ute på en del utställningar med våra djur, det tycker jag är bland det roligaste jag vet, och vår dotter hjälper hemskt gärna till med det.
Som sagt nu väntar korna och jag avslutar detta för denna gången. hoppas att ni läser bloggen och komenterar inläggen också.
Vi höres.