I morse blev det till att chocka kroppen efter en ledig helg. Upp kl.5! Slaktbilen ville lasta kl.6. Så for dom iväg till slut, tjurarna på kvigplatserna. Skönt! 4 kor följde också med, bl a Gräddkannan Hjärtros, hon med 6,2% fett i snitt. Fick henne tyvärr inte dräktig efter 3:e kalven, och hon hade ett litet slidframfall också, så jag var inte så jätte angelägen..Sen var det skurning av boxen. Trodde att det skulle ta ca 2 timmar, så maken åkte ner på betet och fångade in kvigorna färdigt. Skurningen tog nästan 5 timmar!! Det var så jädrans skitigt efter dom där grabbarna så jag vart helt slut. Nå in kom kvigorna och sen också sinkorna. Glada att komma in från geggan. I natt blir det också kallt, i morgon lovas eventuellt lite snö. Vi får se hur det blir med det. Idag har jag också topsat 467:ans tjurkalv efter Haslev. Det är en riktigt grann kalv. I morgon blir det att börja ta ner stängseltråd och maken ska börja med fastgödseln. Vi hyr en spridare av en kollega, tar ca 2 dar. Det är ju bra mycket mindre än ifjol, då vi skottade så mycket hos kor och kvigor med traktor. Nu är det mest halmbäddarna.