Inbjuder till kalvläger i midnattsolens land!

När 10-12 Juli 2013

Var Isakgården Holstein ,Älvsbyn,Norrbotten

Antalet platser 20 st därför först till kvarn

Ålder 8-25 år ( Vid unga barn bör förälder vara med)

Vi erbjuder er mycket duktiga instruktörer Linn Gullberg

Caroline Öberg

Malin Brihall

Vi kommer träna på de moment som hör Showmanship till ,så som välja djur, utfodring, tvättning, klippning och visning mm.

Gården tillhanda håller djur i lämplig storlek.

Viktigast är att vi har roligt,därför ser vi även till att hinna bada, busa, äta GODIS och andra saker som hör läger till =)

Som avslutning den 12/7 kommer vi att visa de vuxna vad vi lärt oss genom en showmanship tävling.

Samt att klubben anordnar grillkväll för medlemmar och deltagare med familj.

Under lägertiden kommer ni att bo i tält , därför behöver ni ta med er – luftmadrass

– sovsäck , kudde

– Badkläder samt kläder som behövs under lägret då vi inte jobbar med djuren. Regnkläder kan behövas samt varmare jacka.

Glöm ej klippsaker och arbetskläder/skor -VÄL rengjorda

Och så klart ett GOTT humör =)

Hur tar man sig hit ? Jo med tåg till Älvsbyn C eller med flyg till Luleå airport som ligger 45 minuter från Älvsbyn. Vi ser naturligtvis till att ni både hämtas och lämnas på tåg/flyg !

Pris 500 kr per deltagare ,medlemmar 250 kr – i priset ingår -helpension . För föräldrar kostar grillkvällen 100 kr om man inte är medlem

Sista anmälningsdag: 5/7

Vid frågor / anmälan