Igår släppte vi ut kvigor på Ickholmen de flesta hade varit ute förra året så inga problem. MEN det finns liksom alltid ett men…. En av kvigorna vi har köpt in vägrade gå ut, två gånger mer eller mindre bar vi ut henne, hon vände och sprang in igen. Tredje gången ser vi till att hon kommer ut i hagen ordentligt, va gör hon då? Jo springer efter staketet hoppar ut ur hagen springer så hon kom bakom oss och hoppar in i hagen igen och springer in igen – smart! Är helt säker på att hon tyckte det iallafall, får lugna sig nu dörren är öppen så vill hon försöka själv så varför inte.

Glada kvigor men dåligt med gräs….

Idag hade vi byggmöte på fm det rullar på och nästan allt är gjutet, bara småsaker kvar. Berättar mer senare…. Em gick helt och hållet åt pappersarbete, tänker och funderar och när man är klar tycker man inte att man gjort nått, rätt konstig känsla. Men har ju faktiskt uträttat rätt mycket. Efter en tripp på kvällskvisten till Mora ringde en granne och berättade att hon hade 6 kor i sin trädgård, man undrar ibland varför grannens gräsmattor alltid är grönare. Kossorna tillbaka igen, grannen inte sur,  fyra stycken hade oxå ägnat sig åt ett race på foderbordet, blev till att städa.