I dag kom vi hem från semestern i Egypten. Planen var ju att fortsätta skriva på som vanligt i bloggen, men med den hastigheten det var på internet där nere, hade jag fått tillbringa hela semestern med det… Försökte kolla mailen emellanåt, men höll på att bli galen varje gång så jag gav upp. Maken fick sitta en stund varje kväll med sitt Norrmejeriergrejs, så det fick räcka. Nej, vår tid gick åt till vår semesterhobby sportdykning. Sonen gick kurs och klarade sitt Junior certifikat med glans. Så nu kan vi dyka hela familjen. 🙂 Innan vi fick barn åkte vi på dykresor världen över, men sen har vi haft ett brejk på ca 10 år, bara gjort nå strödyk när vi har varit iväg på lämpliga ställen. Men nu kan vi börja jaga dykplatser igen! 🙂 Highlighten för denna resa var Dolphin house, där vi både dök med och såg delfiner på ytan från båten. Underbara djur, nästan som SRB-kor! 🙂 Egypten är ju världens solsäkraste ställe, så vädret är inget man behöver klaga på, inget annat heller för den delen. Bra mat, trevligt folk osv. Men nu är man hemma igen och energin flödar… Ruljansen i lagården har gått bara bra. En kalv efter Cigar har kommit, annars har det varit lugnt på den fronten. En morgon kl.6 fick jag ringa och väcka grannen, som hade robotjour, när nån sprattlig ko hade sparkat ner ”luftochvatten spolnings röret” på kameralinsen, så kameran blev blind. Vi brukar dela upp jouren på flera olika så inte den anställde behöver ha hela tiden. Jobbigt om det strular och så ska man jobba på dagarna dessutom. Så vi har vår käre granne Jonas med familj som hjälper oss med kvällsrundor, alla kvällar och Ulrik, tomat o gurka odlaren i grannbyn är också jour. Maken brukar hjälpa dom med ”pannjour” ibland. Pannor kan också ringa på natten…inte bara robotar!  Det är så tacksamt att ha alla dessa runt om oss som hjälper till, ibland i tid och otid. Tack för att ni finns! 🙂 🙂