STUDIERESA TILL HALLAND 8-9 NOVEMBER

Rasklubbarna för Holstein och SRB arrangerar i år en gemensam studieresa, vi hoppas på många deltagare!

Vi reser i bil eller buss beroende på hur många vi blir. Resan samordnas till självkostnadspris.

Vi samlas vid Biltema, Värnamo kl 09.15 på fredagens morgon.

Första gården vi besöker är Stäme Holstein, en välrenommerad besättning med många av världens bästa kofamiljer representerade.

Lunch på restaurang Gröna Hästen, Laholm.

Vi fortsätter till Tyskagården Holstein, en av landets bästa besättningar både för produktion och typ.

Tredje besöket för dagen blir på Skottorps säteri, här finns både SRB och Holstein. Gårdsmejeri med försäljning av ost m.m.

Vi bor på Lögnäs Gårdshotell, där äter vi även tvårätters middag och deltar i pubkvällen. Musikquiz och dans!

Efter frukost på lördagsmorgonen åker vi norrut och besöker Roger och Eva Arvidsson, Idala, Ätran. En mycket bra SRB-besättning med hög produktion!

Efter lunch åker vi hemåt och räknar med att vara tillbaka i Värnamo 14.30 på lördagseftermiddagen.

Kostnad för boende, frukostbuffé, lunch och middag: 960 kr/person inkl.moms. Tillägg för enkelrum 300 kr. Resan är avdragsgill.

Anmäl dig till Lars Brihall, tel. 070-5377956 senast 31 oktober!

Betala din resa till Jönköpings Holsteinklubb

BG 5744-7443 senast 1 november!

VÄLKOMNA!