+7 grader och regn hela dan 🙁 Täckte silon idag i väntan på bättre väder. Det kommer visst 1½ dag i morgon och fredag. Då ska vi försöka skörda 60 ha…Sen på lördag kommer nästa sväng i 2-3 dar med regn. Det är minst sagt motigt nu…Vallarna börjar lägga sig. Bra att vi inte har lytt EU och huggit bort träden för kvigorna, som står och kurar under träden. Myggfritt är det då i alla fall.Och så är det ju att eländen kommer sällan ensam. I morse ringde mjölkbilschauffören att han inte kunde sätta igång tankdisken, då skärmen på tanken var helt svart… Säkringen hade gått. Turligt nog (ibland har man tur också ) alldeles nyligen för mjölken var ändå 3 grader vid hämtningen. Det visade sig att kompressorn hade skurit ihop, oljan försvunnit. Så då var Norrmejerier ut och fixade det.Och sen var det byte av pumpmotor till slutenheten. För en månad sen började den krångla. Larmade att man glömt filterventilen. Motorskyddet löste ut och det gick att tvångsköra på kontaktorn. Så bytte vi kontaktorn och allt var frid och fröjd..Tills midsommardags natten: då kom samma larm och jag fick inte igång den, så det var bara att ringa jouren. Han hann hoppa i bilen och börjat åka dom 20 milen hit, när jag provade en sista gång på kontaktorn, och se! Det fungerade!! Lycka! Såg pengarna flyga tillbaka i börsen igen (Skräckscenariot är ju att ta ut en Delaval-kille en storhelgs natt, rena rånet!) Nå, vi bestämde då att han skulle komma hit i veckan och byta motorn, innan den lägger av helt. Hann ha ett liknande fel igår eftermiddag, men fick igång det. Nu är motorn ny, så om det händer igen ÄR det fel på strömförsörjningen, som vi trodde från början. Vi får se. Nu ska jag ha telefonmöte med SRB-föreningen. Hej svejs! Visst har jag hittat fina smilisar?! (eller rättare sagt sonen..)