Så var den äntligen klar, 1:a skörden Det var en dryg och tillfälligt väldigt blöt skörd. Men mycket mängd, trots att stora ytor gav i princip inget pga dom varit översvämmade. Väntade ut regnet i onsdagsnatt och började slå tidigt torsdagmorgon, stränglade och balade direkt…Det båste rätt rejält och solen sken, men torrt vart det inte i början. Men under dagen torkade det ju och vi fick även fint väder hela fredagen, så det blev perfekt torkat. Maken slog i 20 timmar och jag stränglade därefter.Man får ha ögonen på skaft när man kör, fågelbebisar lite här och där..Detta en måsbebis, som jag var tvungen att flytta. Hoppas att mamman hittade den sen. Över 500 balar + en full silo. Gott! På 90 % av skiftena har vi fått lämna partier i olika storlekar, men vi har lyckats att inte köra sönder markerna, som man befarade från början. Det sista balades vid 21-tiden i går kväll och inatt började det regna igen. Har hållit på precis hela dan. Skönt att vara färdig. Förbannat skönt, faktiskt!!