·En av tjejerna som jobbar här kom på besök hon fick tvillingar i september 2016, har börjat jobba lite helger och kvällar för som hon uttrycker det få vila upp sig lite. Samtidigt  krånglade tankdisken så de fick vara med och försöka lista ut va som orsakade felet.

Det visade sig att motorn till disken va paj och ngn fick klättra in och diska för hand.

Idag hände nått som faktiskt hör till ovanligheterna, vår by består av rätt många hus som bebos enbart på sommaren och om ngn gnäller på ljud och lukt så inte är det från de bofasta. Vi har röjt en hel del och plötsligt ringer nån som jag inte alls vet vem det är och tackar och berättar hur fint det blivit. Hur kul är inte det att få lite beröm ibland😀.

Förra veckan va vi på vårmötet i Aneby mycket folk och intressant program och som avslutning ett trevligt gårdsbesök, då kan man överleva de 88 milen tur och retur. Blir många bra diskussioner i bilen ner oxå med Elin, byta erfarenheter det är många gånger guld värt.

Bygget rullar vidare och vi är fortfarande i fas🙂, i morgon gjuter vi skrapgångarna för sinkorna. Sista veckan i april kommer väggarna och till dess ska det mesta av gjutningen utom själva foderbordet vara klart.

Resning av väggar till BB avdelningen hit kommer korna 10-14 dgr före beräknad kalvning, till höger kommer det oxå att finnas tre kalvningsboxar.