I kväll har jag varit iväg på möte med utställningskommitén för utställningen som anordnas i samband med Hushållningssällskapets sommarmöte. Det är ett samarrangemang mellan Jönköpings SRB-klubb, Jönköpings Holstein-klubb och Växa. I år bestämde vi oss för att ha nationell antagning för att fira lite extra att Hushållningssällskapet i länet firar 200 år. På kvällens möte gick vi igenom inkomna anmälningar mm. Det finns fortfarande platser kvar så om någon är sugen på att visa upp sina fina djur den 30 augusti på Vallerstad, utanför Värnamo, så är det bara att hojta till.

SAMSUNG

Gjutningen i går gick bra. Länge leve självkompakterande betong. Här ovan är det nya, förbättrade inköret i lagårn. Förhoppningsvis hinner vi flytta upp djur till den nyrenoverade avdelningen i andra lagårn innan helgen. Ska bli skönt, för det börjar bli trångt i kalvavdelningarna i ”vanliga” lagårn.