På Österfors har vårbruket varit klar i drygt två veckor och nu kör vi igång här. 15 ha renbestånd och 16 ha vårvete/Åkerböna. Vissa år sår vi efter första skörden, men i år blir det före. Mycket stängsling och ungdjuren ska ut, de sista två dagarna har verkligen gräset satt fart. I dag släppte vi ut korna på Österfors, alltid lika roligt att se glada kor som skuttar runt. I Österfors har det i många år varit så att man sätter upp lappar i byn att det är kosläpp. I år var det verkligen fart på kossorna, så de visade upp sig från sin allra bästa sida.På bygget går det framåt, nu blir det en  vecka då takstolar och matrial till taket ska rulla in. Vi ska oxå sätta upp byggställningar så korna kan komma ut utan att få nått i huvudet då taket börjar byggas😀. De sista formarna ska rivas och allt städas, sen är det dags för takbygget att starta v 22. Bara att hoppas på en sommar med lite vind och åska. Under v 27 kan vi börja sätta inredningen om vi hade tid fick vi veta på byggmötet, börjar kännas lite stressande😅.