..har vi haft några dagar nu. Det är då på tiden!! 25 grader är det varmaste jag sett vid ladugården, officiellt är det väl kring 24 som är som högst hittills. Varmt är det dock. Och kallt på nätterna, 7-8 grader, så det är världens dimma varje morgon. Man får som lite höstvibbar, för nu är ju nätterna mörka igen. Skönt! Torrt börjar det också att vara, men man vågar ju inte be om regn, för dom kommer det väl som f-n! Har inte regnat på nästan 4 veckor nu. Gjorde en liten ensilering idag. Översvämmningsmarkerna som vi tog sen 1:a skörd på tog vi nu 2:a skörden, det blir bara två i år. Täckte av silon och körde in det där, 4 ha. Passade också på att slå ner två ½ ha bitar med helsäd som vuxit bra. Så vi får till korna. Dom vill som inte riktigt mjölka på dom där blöta 1:a skörds balarna. Dom kommer bli jätte glada när dom får helsäd igen. Resten av helsäden får växa nån vecka till, så vi får riktigt mycket. Behovet är stort i vinter eftersom tjurarna också ska ha av det. Reservplanen är att bala lite återväxt från kvigfodermarkerna åt dom annars.