SRB föreningen medverkade som utställare på årets Djurhälso & Utfodringskonferens-konferens den 1-2 september i Linköping.
Konferensen samlade ca 300 personer många rådgivare från husdjursföreningarna, veterinärer och lantbrukare.På D&U-konferensen fokuserade i år på tiden före och efter kalvning övergångsperioden (transistionsperioden). Den andra dagen fanns det ett många föredrag att välja bland dvs saker som alla behöver veta mer om. Ny forskning, nya tjänster, avel, smittskydd, vall, robotrådgivning mm.
Grattis till vinnarna i SRB tipstävlingen
Flera hade alla rätt så det var utslagsfrågan som fick avgöra. Antal SRB kor i kokontrollen 2009 var 122 192 och där var Dzano Bajrahovk, Kalmar närmast följd av Annina Riikonen, Gamleby och Therese Lövgren, Linköping.